De maatschappij raakt steeds meer verdeeld, dit zorgt ervoor dat er steeds specifiekere doelgroepen zijn waar jij je marketing op kunt richten. De keerzijde is ook dat het steeds moeilijker wordt om deze doelgroep met een duidelijke tekst aan te spreken. De doelgroep is kleiner, er is minder informatie over te vinden en er zijn maar weinig succesvolle voorbeelden te vinden. Je hebt deze informatie echter wel nodig om jouw marketingbudget goed en lonend te kunnen besteden. We willen je graag een aantal tips geven om het maximale uit je euro’s te kunnen halen.
Laat je campagne voeren door een reclamebureau
“Schoenmaker blijf bij je leest” een spreekwoord waar we zeer veel wijsheid uit kunnen halen. Want zeg nou zelf, we kunnen wel denken dat we overal goed in zijn, maar helaas is dat niet het geval. Besteed je marketing dan ook beslist uit aan een reclamebureau die er verstand van heeft. Je loopt zelf minder risico om je marketingbudget verkeerd te besteden en bespaart ook de frustratie, want vaak hebben ondernemers hier helemaal geen tijd voor. Het wordt vaak gedaan met tegenzin of het wordt helemaal niet gedaan. Bij SindsNu, een reclamebureau in Enschede helpen ze je graag met alles wat met marketing en reclame te maken heeft.
Praat, bel of wees de doelgroep
Door zelf met de doelgroep te spreken en te luisteren wat zij belangrijk vinden, kun je ontdekken hoe je ze het beste aan kunt spreken. Het is ook belangrijk om je heel goed in te kunnen leven in de doelgroep, want zo kun jij jouw marketing daarop optimaliseren. Vaak wordt desk en fieldresearch gedaan. Je kijkt eerst wat er op het internet te vinden is en je gaat daarna de straat op. Door met de doelgroep in gesprek te gaan krijg je informatie en inzichten waar je anders nooit bij stil zou hebben gestaan. Dit werkt vaak erg verhelderd.
Reactie plaatsen
Reacties