Zo breng jij je product onder de aandacht

Gepubliceerd op 21 maart 2022 om 14:57

Ben jij op zoek naar een manier om jouw product meer onder de aandacht te brengen? Dan kun je misschien wel wat goede tips gebruiken. Heb je bijvoorbeeld wel eens gehoord van een advertorial? Dat kan een makkelijke en effectieve manier zijn om je doelgroep te bereiken. 

Wat is je doel?

Voordat je begint met adverteren of promotie is het belangrijk dat je een goed plan hebt. Je kan namelijk alleen maar slagen als je een duidelijk doel voor ogen hebt. Wat wil jij bereiken met jouw campagne? Alleen meer conversie behalen is eigenlijk nog niet genoeg. Vraag jezelf ook eens af op welke manier je dat wil doen en naar wat voor (blijvend) effect je op zoek bent. Dat kan namelijk vragen om een hele andere aanpak. Ga er dus eens goed voor zitten om erachter te komen wat je precies wil bereiken. Vervolgens kun je kijken wat er het beste past bij jouw doel. 

Meer website bezoekers

Wil jij meer website bezoekers genereren? Dan dien je er eerst achter te komen waar jouw doelgroep zich bevindt. Heb jij een fysieke winkel in een bepaalde stad of dorp? Dan is het voor jou logisch om de doelgroep demografisch te segmenteren. Het is namelijk alleen relevant om bij jou in de buurt te adverteren, omdat jouw klanten zich daar bevinden. Zo kun je bijvoorbeeld een advertorial plaatsen in jouw regio. Een advertorial is een advertentie in een redactioneel jasje. Hierdoor lijkt het niet direct op reclame, waardoor je doelgroep eerder geneigd is om het te lezen en om door te klikken naar jouw website. Een advertorial kun je uitzetten bij regionale media, zodat die alleen terecht komt bij lezers in jouw regio.

Gevonden worden via Google

Bovenaan komen staan in Google is een hele opgave. Je kunt natuurlijk veel geld investeren in Google Ads zodat je advertentie bovenaan komt te staan. Dit wordt ook wel SEA (Search Engine Advertising) genoemd. Maar als je aan de lange termijn denkt, kun je beter investeren in SEO (Search Engine Optimization). Als je dankzij SEO bovenaan Google komt te staan betaal je namelijk geen bedrag meer per klik, terwijl dat bij SEA wel zo is. Er zijn veel verschillende manieren om jouw SEO te optimaliseren. Zo vindt Google het erg belangrijk dat je relevante content op je website hebt staan. Daarnaast kijkt Google er ook naar of er relevante links naar jouw site gaan. Als je een advertorial met link kan plaatsen bij regionale media, dan draagt deze link ook bij aan jouw vindbaarheid. Twee vliegen in één klap dus. 

Om het makkelijk en overzichtelijk voor jou te maken, kun je een overzicht van alle regionale media en hun advertorial prijzen bekijken. Zo weet je meteen waar je aan toe bent. 

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.